"i'm not a perfect girl.My hair doesn't stay one place and i spill things a lot.I'm pretty clumsy and sometimes i have a broken heart.My friends and i sometimes fight and somedays maybe nothing goes right.But when i thinks about it and take a step back...i remember how amazing life truly is and that just maybe...just maybe...i like being unperfect...." "friendship is juz like an onion.it has many layers in it.add taste to your life,but if u try to cut it,you will get nothing but tears!"

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Love isn't perfect. It isn't a fairytale or a storybook, and it doesn't always come easy. Love is overcoming obstacles, facing challenges, fighting to be together, holding on and never letting go. Love is work, but most of all, love is realizing that every hour, every minute, every second of it was worth it because he did it together :')






Thursday, October 28, 2010

sayangi si dia yang di depan mata......

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:-

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.


Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.


Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.

Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.

2 comments:

freza hanim said...

tapi mcm mne lak klu org yg kite cpl sblm ni lg bek dr org yg kite cpl skunk??
perlukah kite mencari yg lbeh bek atau pon yg sme bek ngn ex kite dlu utk bf yg skunk supaya kite xkan idop dgn bayang2 ex kite tu??

r@inBow he@Rt gUrlZ said...

ok,persoalannya,terok sgt ke lynn yg skang uh?? if die trok just sbb x sebetter ex dlu uh,ak rse mgkin ko ptot tros an ngn yg skang.mgkin ko trkng2 yg dlu..if yg skng lyn ko elok but x sebetter dlu,jgn bnding kn ngn ex dlu...mgkin yg skng uh,cube nk jd yg trbek utk ko,,juz xdpt jd sbaek ex ko uh.but ko je x nmpk.sbb uh cte ats ni kate,jgn pndg kblkg..tros je...mgkin yg skng ni la yg trbek utk ko...cume mngkin die x sesempurna mne n xdpt nk jd sbaek ex ko dlu........len la die wat ko trsekse gile,berpoya2,gatal,cheating ko...tu mmg ko patot tggl...ko tau x?sume yg trjd uh de hkmah....x smstinye kite ptus ngn org uh,die akn tros ilang dr hdop kite...if kate an sbnrnye ex ko tu la jodoh ko n yg trbaek yg Allah dh tntu kn utk ko,ko akn jmpe die lg satu ari nnti..sbgi suami mgkin....mngkin prpisahan korg uh cume satu ujian utk korg jer....prcye r freza,sme ada yg lame or yg bru terbaek,kite srah an pd jdoh...ko boleh ttp mncri yg bru yg sme dgn ex dlu...mngkin tu jugak sbb nyer ko ptus ngn yg dlu..utk cr yg lbey bek n trbaek utk hdop ko...tol x?but if x jmpe...ko tggu la...dh de yg mnnti ko sbnrnye...Allah dh tntukan jdoh kite sume....freza,ak nk ko ingat satu bende jer...
ni yg ak slalu dngar org ckp,"LELAKI YANG BAIK ADALAH UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK"...insyaallah,ko akn jmpe lelaki yg bek n mgkin lbey baek dr ex ko uh....ak doa an...aminn=)...brsbr je k...kite xkn dpt ape yg kite nk dlm mse yg dkt...mngkin bkn skrg..mngkin yg trbaek uh akn mncul ble dh grad nnti er,kje nnti ke....kite just mmpu tggu je k...=)